Skręt w prawo na skrzyżowaniu

   Skręcanie w prawo na skrzyżowaniu, jest też manewrem i choć wydaje się łatwiejsze niż zakręt w lewo, powinniśmy uczyć się go starannie, najlepiej etapami, pamiętając o tym, że statystycznie więcej wypadków - szczególnie potrąceń pieszych i rowerzystów, powodują kierowcy, skręcając w prawo niż w lewo.
   Etap I. Zajęcie pasa ruchu do wykonania skrętu w prawo.
   W prawo wolno skręcić tylko z pasa przy krawężniku. A więc w pierwszym etapie zajmujemy ten pas z włączonym prawym kierunkowskazem, niejednokrotnie rozważając i decydując czy wyprzedzać jeszcze przed skrzyżowaniem różne ruchome przeszkody jak np. rowerzystów, którzy też podążają prawym pasem. (jeśli ich nie wyprzedzamy, to wcześniej zwalniamy, hamując, redukujemy na bieg II        i zbliżamy się do skrzyżowania jadąc za nimi)
   Etap II. Wyhamowanie prędkości i redukcja biegu.
   Jeśli przed skrzyżowaniem jechaliśmy na  wyższym biegu, to musimy, dojeżdżając do przejścia dla pieszych wyhamować i zredukować na bieg II.
   Etap III. Wykonanie skrętu w prawo.
   Wykonanie skrętu powinniśmy podzielić na dwie części: wejście w zakręt               i wyjście z zakrętu. Wejście to zwolnienie i rozeznanie sytuacji na skrzyżowaniu,     a wyjściem jest przyspieszenie, jeśli warunki na jezdni na to pozwalają.
   Pamiętajmy, że jadąc przez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, zielone światło daje nam pierwszeństwo przejazdu do jazdy na wprost, natomiast gdy skręcamy,     z zasady tracimy to pierwszeństwo, a będą je mieli piesi, rowerzyści lub inni użytkownicy jakiejś dróżki znajdującej się po prawej stronie w obrębie skrzyżowania.
   Etap IV. Przyspieszenie i kontynuowanie jazdy.
   Po minięciu przejścia dla pieszych przyspieszamy, przechodząc na biegi wyższe, żeby nam nikt nie zarzucił mało dynamicznej jazdy.

Wróć do > NAUKA JAZDY<

BLOG MOTORYZACYJNY

 

Stanisław Magot

98 - 400 Wieruszów

ul. Warszawska 113

Zapraszamy do serwisu

tel.  48 668 216 761

tel. 48 62 78  41261

stmagot@gmail.com