Stanisław Magot
98 - 400 Wieruszów
ul. Warszawska 113
Zapraszamy do serwisu
To jest element tekstowy. Kliknij ten element dwukrotnie, aby edytować tekst. Możesz też dowolnie zmieniać rozmiar i położenie tego elementu oraz wszelkie parametry wliczając w to tło, obramowanie i wiele innych. Elementom tekstowych możesz też ustawić animację, dzięki czemu, gdy użytkownik strony wyświetli je na ekranie, pokażą się one z wybranym efektem.
Skręcanie w prawo na skrzyżowaniu, jest też manewrem i choć wydaje się łatwiejsze niż zakręt w lewo, powinniśmy uczyć się go starannie, najlepiej etapami, pamiętając o tym, że statystycznie więcej wypadków - szczególnie potrąceń pieszych i rowerzystów, powodują kierowcy, skręcając w prawo niż w lewo.
Etap I. Zajęcie pasa ruchu do wykonania skrętu w prawo.
W prawo wolno skręcić tylko z pasa przy krawężniku. A więc w pierwszym etapie zajmujemy ten pas z włączonym prawym kierunkowskazem, niejednokrotnie rozważając i decydując czy wyprzedzać jeszcze przed skrzyżowaniem różne ruchome przeszkody jak np. rowerzystów, którzy też podążają prawym pasem. (jeśli ich nie wyprzedzamy, to wcześniej zwalniamy, hamując, redukujemy na bieg II i zbliżamy się do skrzyżowania jadąc za nimi)
Etap II. Wyhamowanie prędkości i redukcja biegu.
Jeśli przed skrzyżowaniem jechaliśmy na wyższym biegu, to musimy, dojeżdżając do przejścia dla pieszych wyhamować i zredukować na bieg II.
Etap III. Wykonanie skrętu w prawo.
Wykonanie skrętu powinniśmy podzielić na dwie części: wejście w zakręt i wyjście z zakrętu. Wejście to zwolnienie i rozeznanie sytuacji na skrzyżowaniu, a wyjściem jest przyspieszenie, jeśli warunki na jezdni na to pozwalają.
Pamiętajmy, że jadąc przez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, zielone światło daje nam pierwszeństwo przejazdu do jazdy na wprost, natomiast gdy skręcamy, z zasady tracimy to pierwszeństwo, a będą, je mieli piesi na przejściu dla pieszych, rowerzyści lub inni użytkownicy jakiejś dróżki znajdującej się po prawej stronie w obrębie skrzyżowania.
Etap IV. Przyspieszenie i kontynuowanie jazdy.
Po minięciu przejścia dla pieszych lub skręceniu w drogę poprzeczną, przyspieszamy, przechodząc na biegi wyższe, żeby nam nikt nie zarzucił mało dynamicznej jazdy.