Stanisław Magot

98 - 400 Wieruszów

ul. Warszawska 113

Zapraszamy do serwisu

tel.  48 668 216 761

tel. 48 62 78  41261

stmagot@gmail.com

Rozpoczęcie jazdy samochodem

   Na wstępie tej lekcji, kursantów i świeżych kierowców namawiam do wpojenia sobie czterech nawyków poprzedzających rozpoczęcie jazdy:

- zapięcia pasów lub sprawdzenia pasów już zapiętych

- sprawdzenia ustawienia lusterek wstecznych

- sprawdzenia wzrokiem kontrolek na desce rozdzielczej po uruchomieniu silnika

- sprawdzenie ręką położenia dźwigni hamulca ręcznego

i właściwie byłoby dobrze, gdyby jeszcze jedno przyzwyczajenie towarzyszyło     nam zawsze przed rozpoczęciem jazdy, a mianowicie: wykonanie trzech głębszych oddechów i zastanowienie się przez moment, czy wszystko jest w porządku.

   Jeśli jest, to ruszamy.

   Musimy przyjąć, że rozpoczęcie jazdy w większości przypadków będzie włączaniem się do ruchu, a co nas obowiązuje przy włączaniu się do ruchu,             to Kodeks drogowy opisuje z najdrobniejszymi szczegółami i powinniśmy znać         to na pamięć.

   W praktyce, aby wszystko odbyło się prawidłowo, należy rozpocząć jazdę jakby     w dwóch etapach.

   I etap to: uważne spojrzenie w lusterko wsteczne, zewnętrzne prawe lub lewe,     lub w niektórych przypadkach odwrócenie się do tyłu i patrząc przez szyby naszego samochodu upewnienie się, czy możemy rozpocząć jazdę. Jeśli upewnimy się,           że ruszając, nie spowodujemy utrudnienia w jeździe innym użytkownikom ruchu,     to włączamy odpowiedni kierunkowskaz i włączamy się do ruchu.

   Po wykonaniu pierwszego etapu przechodzimy do drugiego.

   II etap. Bieg pierwszy, na którym ruszyliśmy, nie jest do jazdy, a więc przechodzimy na bieg drugi. Teraz powinniśmy ocenić sytuację na drodze i jeśli warunki na to pozwalają, rozpędzić auto i jak najprędzej jest to możliwe, przechodzimy na bieg trzeci, bo bieg drugi też nie jest do jazdy po drodze. Osiągając prędkość 40 - 50 km/godz. możemy uznać, że rozpoczęliśmy jazdę              i żaden egzaminator nie zarzuci nam, że nasza jazda jest zbyt mało dynamiczna.