Stanisław Magot

98 - 400 Wieruszów

ul. Warszawska 113

Zapraszamy do serwisu

tel.  48 668 216 761

tel. 48 62 78  41261

stmagot@gmail.com

To jest element tekstowy. Kliknij ten element dwukrotnie, aby edytować tekst. Możesz też dowolnie zmieniać rozmiar i położenie tego elementu oraz wszelkie parametry wliczając w to tło, obramowanie i wiele innych. Elementom tekstowych możesz też ustawić animację, dzięki czemu, gdy użytkownik strony wyświetli je na ekranie, pokażą się one z wybranym efektem.

Rozpoczęcie jazdy samochodem

   Na wstępie tej lekcji, kursantów i świeżych kierowców namawiam do wpojenia sobie pięciu nawyków poprzedzających rozpoczęcie jazdy:

- zapięcia pasów lub sprawdzenia pasów już zapiętych

- sprawdzenia ustawienia lusterek wstecznych

- sprawdzenia wzrokiem kontrolek na desce rozdzielczej po uruchomieniu silnika

- sprawdzenie ręką położenia dźwigni hamulca ręcznego

- włączenie świateł

i właściwie byłoby dobrze, gdyby jeszcze jedno przyzwyczajenie towarzyszyło     nam zawsze przed rozpoczęciem jazdy, a mianowicie: wykonanie trzech głębszych oddechów i zastanowienie się przez moment, czy wszystko jest w porządku.

   Jeśli jest, to ruszamy.

   Musimy przyjąć, że rozpoczęcie jazdy w większości przypadków będzie włączaniem się do ruchu, a co nas obowiązuje przy włączaniu się do ruchu,             to Kodeks drogowy opisuje z najdrobniejszymi szczegółami i powinniśmy znać         to na pamięć.

   W praktyce, aby wszystko odbyło się prawidłowo, należy rozpocząć jazdę jakby     w dwóch etapach.

   I etap to: uważne spojrzenie w lusterko wsteczne, zewnętrzne prawe lub lewe,     lub w niektórych przypadkach odwrócenie się do tyłu i patrząc przez szyby naszego samochodu upewnienie się, czy możemy rozpocząć jazdę. Jeśli upewnimy się,           że ruszając, nie spowodujemy utrudnienia w jeździe innym użytkownikom ruchu,     to wciskamy sprzęgło, włączamy pierwszy bieg, odpowiedni kierunkowskaz,            po czym włączamy się do ruchu.

   Po wykonaniu pierwszego etapu przechodzimy do drugiego.

   II etap. Bieg pierwszy, na którym ruszyliśmy, nie jest do jazdy, a więc przechodzimy na bieg drugi. Teraz powinniśmy ocenić sytuację na drodze i jeśli warunki na to pozwalają, rozpędzić auto i jak najprędzej jest to możliwe, przechodzimy na bieg trzeci, bo bieg drugi też nie jest do jazdy po drodze. Osiągając prędkość 40 - 50 km/godz. możemy uznać, że rozpoczęliśmy jazdę              i żaden egzaminator nie zarzuci nam, że nasza jazda jest zbyt mało dynamiczna.