Stanisław Magot

98 - 400 Wieruszów

ul. Warszawska 113

Zapraszamy do serwisu

tel.  48 668 216 761

tel. 48 62 78  41261

stmagot@gmail.com

Bóle kolan

 

   Kolana są skomplikowanymi stawami, składającymi się z wielu współpracujących ze sobą elementów, mających za zadanie, dźwigać ciężar naszego ciała często z dodatkowym obciążeniem. Dlatego, aby utrzymać kolana w dobrej formie, musimy zdawać sobie sprawę z czynników wpływających na ich urazy. Powinniśmy umieć zmniejszać ryzyko tych urazów i być w stanie zwalniać postęp chorób degeneracyjnych, takich jak choroba zwyrodnieniowa, czy reumatyczna, które mogą mieć wpływ na sprawność tych wyjątkowych stawów.

   Niektórym problemom np. takim jak: zwichnięcie, stłuczenie, rozmiękanie rzepki, zapaleniom kaletki czy ścięgien, nie można zapobiec i będziemy wówczas zdani na leczenie szpitalne, być może nawet chirurgiczne.

   Można jednak we własnym zakresie zmniejszyć ryzyko tych chorób i bólów kolan, stosując następujące zasady:

   - Noś zawsze wygodne i w dobrym stanie obuwie, właściwe do wykonywanego zajęcia, czy sytuacji. Jeśli            to możliwe stosuj komfortowe wkładki do obuwia lub wkładki ortopedyczne.

   - Utrzymuj właściwą masę ciała.

   - Jeśli uprawiasz sport, przed przystąpieniem do ćwiczeń, rozgrzej stawy kolanowe przez zginanie, skręcanie      i rozciąganie, a np. przed sezonem narciarskim, jeśli wybierasz się na narty, wzmocnij mięśnie nóg (jazda          na rowerze treningowym, wchodzenie po schodach).

   - Po wstaniu z łóżka czy wygodnego fotela, wykonaj kilka ruchów nogami (skrętów, zgięć i rozciągnięć).

   Pomimo przestrzegania tych zasad, i tak nie ustrzeżemy się czasami przesileń, urazów i uszkodzeń któregoś      z elementów stawu kolanowego.

   Niepokojące odgłosy (chrupanie, strzykanie) wydawane przez kolano w czasie kucania, biegania                        czy prostowania nogi, nie muszą od razu oznaczać poważnej choroby, lecz jeśli tym objawom towarzyszy ból, stan zapalny, obrzęk oraz trudności z wykonywaniem nogą ruchów i objawy te utrzymują się dłużej niż tydzień, pomimo stosowania metod samoleczenia, musisz iść do lekarza i poddać się specjalistycznemu leczeniu.

 

   Terapie alternatywne - samoleczenie.

   - Poszukaj takich preparatów, które mają wysoką zawartość kwasu gamma-linolenowego i tak dobierz dawkę, żeby dostarczyć organizmowi 240 mg tego kwasu na dobę (boswellia to jedno z najmniej szkodliwych                      i najskuteczniejszych ziół przeciwzapalnych).

   - Kup maść zawierającą co najmniej 0,025 procent kapsaicyny i smaruj bolący staw 2 - 3 razy dziennie.            Po smarowaniu owiń kolano elastycznym bandażem, lub zabezpiecz opaską elastyczną.

   - Leczenie kolan przy pomocy akupresury.

   Żeby leczyć się tą metodą, potrzebna jest wiedza o istocie i działaniu akupresury, o funkcjach i przebiegu meridianów oraz znajomość punktów i technik. Ale dla niecierpliwych, niemających czasu zgłębiać wiedzę            o tajnikach akupresury, mających jednak ochotę spróbować, proponuję stymulację (przez ucisk) czterech punktów mających wpływ na leczenie i utrzymanie w zdrowiu kolan.

   (Ucisk - jest to technika stosowana najczęściej do stymulacji jednego punktu. Nadaje się szczególnie              dla niewprawionych, początkujących adeptów akupresury.

   Kładziemy opuszkę kciuka lub innego palca (tego, którym nam najwygodniej) pośrodku punktu i masujemy punkt okrężnymi ruchami zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Nacisk powinien być tak silny,          aby podczas okrężnych ruchów, tkanka pod palcem poruszała się wraz z nim. Optymalny czas zabiegu jednego punktu może być różny i może trwać od 30 sekund do 10 minut).

   Stymulacja punktu  PM 40 przynosi największe efekty i ma przede wszystkim wpływ na elementy z przodu kolana: rzepka, kaletki,              a punktów Ś 9,  Ś 10 i Ż 36 wpływa na wiązadła ścięgien i łękotki.

   Nie spodziewaj się, że poprawa stanu bolącego kolana nastąpi natychmiast. Efekty leczenia z pewnością pojawią się, gdy nauczysz się bezbłędnie odnajdywać te punkty na swoich meridianach, poznasz    ich znaczenie i przydatność w leczeniu określonych części kolana.

   Ćwiczenie czyni mistrzem.

 

*      *      *

 

maggallery.pl > Mój blog > Zrób to sam > Blog medyczny