Bóle głowy   

 

   Najczęściej przyczyną bólu głowy jest obronna reakcja naszego organizmu,                  na zwiększone napięcie spowodowane stresem lub innymi przyczynami, takimi jak: przepracowanie; przemęczenie niektórych części naszego ciała, podczas wykonywania długotrwałych, jednostajnych czynności. Może być to np. wielogodzinna praca przy komputerze lub na zmywaku, czy przy małym dziecku.

   Palenie papierosów, nadużywanie alkoholu i innych używek, a nawet niektórych lekarstw sprzyjają bólom głowy.

   Bóle głowy bywają bardzo różne. Mają charakter ostry lub tępy, mogą być ciągłe lub pulsujące. Niekiedy pojawiają się okresami, innym razem są dolegliwościami przewlekłymi. Czasami czujemy je w określonej części głowy, innym razem nie możemy ich zlokalizować.

   Mimo że na ogół ból głowy nie jest objawem poważnej choroby, jeśli jest szczególnie silny, występuje z gorączką, powraca w tym samym miejscu z coraz większym nasileniem, należy udać się po pomoc do naszego lekarza.

   Najczęściej jednak z bólami głowy próbujemy radzić sobie sami, sięgając po dostępne bez recepty leki przeciwbólowe: paracetamol, aspirynę czy ibuprofen. Po zażyciu tabletki lub kilku, ból ustępuje. Wyleczyliśmy skutek, ale przyczyna pozostała.

   O wiele lepszym sposobem zapobiegania bólom głowy jest zdefiniowanie, a później unikanie czynników, które je wywołują. Stosując którąś z metod alternatywnych, dajmy organizmowi czas, aby sam poradził sobie z awarią któregoś ze swoich systemów            i usunął faktyczną przyczynę tych bólów, wspierając go w tym jednocześnie nieszkodliwymi dla niego środkami.

   Na początku tego artykułu wymieniłem niektóre przyczyny tych bólów, więc starajmy się w miarę możliwości wyeliminować przemęczenie, niepokój, zdenerwowanie, nadużywanie alkoholu czy nieprawidłowy sposób wykonywania swej pracy. Jeśli jednak zaboli cię głowa, spróbuj skorzystać z porad, które przedstawiam poniżej:

 

I. Masaż skroni i barków

   Najlepiej, gdy masaż wykonuje druga osoba, lecz jeśli nie ma takiej możliwości, masuj sam trzema środkowymi palcami obu rąk skronie po obu stronach głowy, a barki całymi dłońmi w zasięgu, do jakiego jesteś zdolny. Lewą ręką prawy bark, a prawą lewy.

II. Ucisk końców palców u rąk

   Uciskaj przez 2 -3 minuty palcami jednej ręki, końce palców (paznokieć i opuszek) drugiej ręki, po czym zmień ręce. Zabieg ten możesz powtarzać najlepiej z zamkniętymi oczami, koncentrując myśli na jakimś odprężającym wspomnieniu.

 

III. Stymulacja (masaż) karku

   W miejscu, gdzie kręgosłup przechodzi w czaszkę i miejsca obok; na całym brzegu potylicy wykonuj masaż całą dłonią - prawą lub lewą, kręcąc głową na wszystkie strony.

 

   Stosując te metody, należy zwrócić uwagę czy przynoszą one ulgę. Prawdopodobnie pozytywne skutki odczujemy po ich dopracowaniu i wyćwiczeniu.

 

   Przy okazji parę słów o migrenie.

   Migrena jest chorobą, objawiającą się silnym, pulsującym, jednostronnym bólem głowy. Oprócz bólu, podczas ataku występują:

   - Zaburzenia widzenia np. migocące mroczki.

   - Nudności, niekiedy wymioty.

   - Zaburzenia mowy, a nawet połowiczne porażenia twarzy.

   Migrenę powinno się leczyć, przyjmując odpowiednie leki, przepisane przez lekarza.

 

*      *      *

 

 

maggallery.pl > Mój blog > Zrób to sam > Blog medyczny

 

Stanisław Magot

98 - 400 Wieruszów

ul. Warszawska 113

Zapraszamy do serwisu

tel.  48 668 216 761

tel. 48 62 78  41261

stmagot@gmail.com